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Original title:
Alternative Air Brake Concepts for Transport Aircraft Steep Approach
Translated title:
Alternative Luftbremsenkonzepte für Steilanflüge von Verkehrsflugzeugen
Author:
Jung, Ulrich Sebastian
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Breitsamter, Christian (Prof. Dr.)
Referee:
Breitsamter, Christian (Prof. Dr.); Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Spoiler, Steep Approach, Air Brake
Translated keywords:
Spoiler, Steilanflug, Luftbremsen
Abstract:
Steep approach is amongst others an effective method to reduce noise in the surrounding of airports. To make the method work for transport aircraft, novel aerodynamic air brake devices are necessary. Four such devices are investigated experimentally in the wind tunnel and by means of numerical methods. Their flight-mechanical effectiveness regarding steep approach is evaluated and the underlying flow topology is investigated in the model’s wake as well as nearby the air brake devices.
Translated abstract:
Das Steilanflugverfahren ist unter anderem eine wirksame Maßnahme, um Lärm in der Flughafenumgebung zu reduzieren. Um das Verfahren für Verkehrsflugzeuge zu ermöglichen, sind neuartige aerodynamische Klappen- und Spoilersysteme notwendig. Vier solcher Systeme werden experimentell im Windkanal und mittels numerischer Methoden unter-sucht. Es wird sowohl ihre flugmechanische Wirksamkeit hinsichtlich der Steilanflugfähigkeit bewertet, als auch die zugrunde liegende Strömungsphänomenologie im Nachla...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1086897
Date of submission:
20.10.2011
Oral examination:
12.03.2012
File size:
15624387 bytes
Pages:
226
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20120312-1086897-1-3
Last change:
11.04.2012
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