Olefin epoxidation with transition-metal catalysts in ionic liquids
Übergangsmetallkatalysierte Olefinepoxidierung in Ionischen Flüssigkeiten
Betz, Daniel
Fakultät für Chemie
Herrmann, Wolfgang A. (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.)
Kühn, Fritz Elmar (Prof. Dr.); Herrmann, Wolfgang A. (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.); Groll, Michael (Prof. Dr.); Beck, Wolfgang (Prof. Dr.)
CHE Chemie
Catalysis, Rhenium, Molybdenum, Olefin epoxidation, Ionic liquids
Katalyse, Rhenium, Molybdän, Olefinepoxidierung, ionische Flüssigkeiten
A series of different Re(VII) and Mo(VI) catalysts have been investigated towards their activity in the epoxidation of several olefins. The main focus was the performance under biphasic conditions by using different room-temperature ionic liquids. The catalyst activities and stabilities were compared to the homogeneous phase catalysis in conventional organic solvents. It was found that the turnover frequencies are in all cases considerably higher when using ILs than under solvent free conditions...     »