Action Selection in Cooperative Multi-Robot Systems
Rohrmüller, Florian
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Buss, Martin (Prof. Dr.)
Buss, Martin (Prof. Dr.); Beetz, Michael (Prof., Ph.D.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik; ELT Elektrotechnik; MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
Robotics, Multi-robot systems, Action selection, Cooperation
Robotik, Multirobotersysteme, Aktionsselektion, Kooperation
This thesis investigates the problem of a reliable and robust action selection in cooperative multi-robot systems by focusing on the existing information uncertainty and the rapidly growing problem complexity. A framework for a multi-robot task allocation is introduced. By considering the system-specific characteristics, a reduced worst-case complexity and an increased reliability is achieved. In order to take the uncertainty into account, an approach is described to understand the influence of...     »