User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Buras, Andrzej Jerzy (Prof. Dr.)
Referee:
Buras, Andrzej Jerzy (Prof. Dr.); Ibarra, Alejandro (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
PHY Physik
Keywords:
Particle Physics, Phenomenology, Four Generations, Fourth Generation
Translated keywords:
Teilchenphysik, Phänomenologie, Vierte Generation, Vier Generationen
Controlled terms:
Standardmodell Elementarteilchenphysik; Erweiterung; Familie Elementarteilchenphysik
TUM classification:
PHY 412d
The subject of this thesis is a systematic phenomenological analysis of the SM4, the standard model of particle physics extended by a fourth generation of quarks and leptons. In this framework we study the impact of direct measurements of the involved parameters, electroweak precision tests, as well as flavor and CP violation observables in the quark and lepton sector. We show that electroweak precision measurements do not exclude a fourth generation, but impose severe bounds on the involved p...     »