Regulation of the Dll1 gene during mouse embryogenesis: MSD mediated cis-regulation and identification of miRNAs
Regulation des Dll1 Genes während der Maus Embryogenese: MSD vermittelte cis-Regulation und Identifizierung von miRNAs
Hösel, Bastian
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Beckers, Johannes (Priv.-Doz. Dr.)
Beckers, Johannes (Priv.-Doz. Dr.); Schnieke, Angelika (Prof., Ph.D.)
BIO Biowissenschaften
miRNA, Dll1, somitogenesis, MSD, Tbx6
miRNA, Dll1, Somitogenese, MSD, Tbx6
To evaluate the function of the Dll1 MSD enhancer in its endogenous context, we mutated it through homologous recombination. MSD deficient mutant mice are viable and fertile. Deletion of MSD does not dramatically change Dll1 mRNA expression. Mutant mice do show a posterior homeotic transformation of the 7th cervical segment. Mice, heterozygous for a Tbx6 loss-of-function allele, phenocopy the posterior homeotic transformation observed for MSD deficient mice. Combining Tbx6 and MSD alleles has no...     »