User: Guest  Login
Author(s):
Stibli, Martin
Title:
Realoptionen bei Investitionen in Humankapital - Eine bildungsökonomische Betrachtung in diskreter und stetiger Zeit
Translated title:
Real Options on Investments in Human Capital
Investitionen in Humankapital haben drei besondere Eigenschaften: Sie sind unwiderruflich, haben ungewisse Erträge, und man kann den Zeitpunkt der Investition teilweise selbst bestimmen. Diese Möglichkeit, den Investitionszeitpunkt bestimmen zu können, stellt eine Realoption dar. Im Rahmen dieser Diplomarbeit wird der Artikel ""Real Options and Human Capital Investment"" von Bas Jacobs untersucht, in dessen Modell junge Menschen die zeitdiskrete Entscheidung treffen, gar nicht, sofort oder in ei...     »
Translated abstract:
There are three specifics about investments in human capital: They are irreversible, have uncertain returns and one can partially determine the timing of the investment. The opportunity to influence the timing of the investment is a real option. Within the framework of this thesis the paper ""Real Options and Human Capital Investment"" by Bas Jacobs is investigated. In his model young people have to take the discrete time decision between not studying, starting to study immediately or postponing...     »
Advisor:
Prof. Dr. Rudi Zagst