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Original title:
Verbrauchersegmentierung bei der Neuproduktbeurteilung von Lebensmitteln
Translated title:
Consumer segmentation within new product evaluation of food
Author:
Sparke, Kai
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Prof. Dr. Klaus Menrad
Referee:
Karg, Georg (Prof. Dr., Ph.D.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Abstract:
Die Einbindung von Verbraucherforschung in den Produktentwicklungsprozess erhöht die Erfolgswahrscheinlichkeit neuer Lebensmittelprodukte. Dabei hat die Segmentierung der Verbraucher anhand von Lebensstilaspekten eine besondere Bedeutung. In der Arbeit wurden Konzepte für die Verbrauchersegmentierung nach einem allgemeinen Lebensmittelkonsumstil und speziell für die Produktgruppe der funktionellen Lebensmittel entwickelt und in zwei empirischen Untersuchungen überprüft. Die jeweils ermittelten L...     »
Translated abstract:
Integration of consumer research within new product development enhances the probability to be successful. In this context, consumer segmentation related to life style aspects is of special importance. This paper presents concepts for consumer segmentation with regard to a common food consumption style and to the specific product group of functional food respectively. Theoretical framework has been tested in two surveys. The empirically identified food-related consumption style consumer groups s...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=621054
Last change:
17.01.2012
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