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Original title:
Ground-Operational Assessment of Novel Aircraft Cabin Configurations
Translated title:
Flughafenbodenprozessbewertung von zukünftigen Flugzeugkabinenkonfigurationen
Author:
Schmidt, Michael
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
aircraft design, agent-based simulation, aircraft cabin, direct operating cost
Translated keywords:
Flugzeugentwurf, agentenbasierte Simulation, Flugzeugkabine, Operationskosten
TUM classification:
VER 500d; VER 600d
Abstract:
This thesis presents a framework consisting of cabin design heuristics, agent-based passenger flow simulations, turnaround modeling and operational cost determination to assess novel aircraft cabin configurations. The analysis covers single- and twin-aisle cabins with passenger numbers ranging from 180 to 300, modified door positions and seat arrangements. The findings demand for further concept improvements in terms of weight, maintenance effort and their integration.
Translated abstract:
Diese Arbeit verbindet Kabinenentwurfsheuristiken, eine agentenbasierte Passagierflusssimulation, ein Turnaroundmodell und eine Betriebskostenanalyse zur Bewertung von neuartigen Flugzeugkabinenkonzepten. Die Analyse umfasst Flugzeuge ausgelegt für 180 bis 300 Passagiere mit einem und zwei Gängen, sowieso modifizierte Türpositionen und Sitzkonzepte. Die Ergebnisse fordern Verbesserungen der Konzepte in Bezug auf Gewicht, Wartungsaufwand und deren Integrierbarkeit.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1381821
Date of submission:
21.09.2017
Oral examination:
22.03.2018
File size:
5203854 bytes
Pages:
152
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180322-1381821-1-9
Last change:
04.05.2018
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