User: Guest  Login
Original title:
The Effects of Attentional Directions and Multisensory Action Effects on Motor Skill Performance
Translated title:
Die Auswirkungen von Aufmerksamkeitsanweisungen und multisensorischen Aktionseffekten auf die Leistung motorischer Fähigkeiten
Author:
Luan, Mengkai
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften
Advisor:
Ehrlenspiel, Felix (Priv.-Doz. Dr.)
Referee:
Ehrlenspiel, Felix (Priv.-Doz. Dr.); Canal-Bruland, Rouwen (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PSY Psychologie; SPO Sport
Keywords:
motor sequence, dual task, preparation, execution, multisensory, action effect, the ideomotor theory
Translated keywords:
Motorsequenz, Doppelaufgabe, Vorbereitung, Ausführung, multisensorisch, Handlungseffekt, ideomotorische Theorie
TUM classification:
SPO 600
Abstract:
This dissertation project examines the effects of different attentional directions and multisensory action effects on motor skill performance. The findings suggest that the effects of attentional directions depend not only on the skill level but also on the stage of information processing, and multisensory action effects facilitate motor skill performance more than action effects from a single sensory modality.
Translated abstract:
Dieses Dissertationsprojekt untersucht die Auswirkungen unterschiedlicher Aufmerksamkeitsrichtungen und multisensorischer Handlungseffekte auf die motorische Leistung. Die Ergebnisse legen nahe, dass die Auswirkungen von Aufmerksamkeitsrichtungen nicht nur vom Fertigkeitsniveau, sondern auch von der Stufe der Informationsverarbeitung abhängen. Multisensorische Handlungseffekte erleichtern die motorische Leistung mehr als Handlungseffekte nur einer einzigen sensorischen Modalität.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1593918
Date of submission:
10.02.2021
Oral examination:
11.06.2021
File size:
3186267 bytes
Pages:
93
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210615-1593918-1-9
Last change:
28.06.2021
 BibTeX