User: Guest  Login
Original title:
Issue Tracking Metrics and Assignee Recommendation in Scientific Software Projects
Translated title:
Metriken zur Fehlerverfolgung und Empfehlungen zur Aufgabenverteilung in wissenschaftlichen Softwareprojekten
Author:
Khalafalla, Hoda Mohamed Naguib Gunidi
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Brügge, Bernd (Prof., Ph.D.)
Referee:
Brügge, Bernd (Prof., Ph.D.); Gerndt, Hans Michael (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
Issue tracking , Scientific Software projects, Comparative Study, Software Engineering Projects, Assignee Recommendation
Translated keywords:
Fehlerverfolgung, Software-Engineering- Projekten, wissenschaftliche Projekte
Abstract:
Issue tracking is crucial for the success of software projects, but it is rarely used in scientific software projects. This dissertation compares issue tracking in scientific and software engineering projects. Results show significant differences in issue tracking between the two project types. The dissertation presents a technique that semi-automatically provides recommendations for assignees, and demonstrates its suitability for tracking and resolving issues in scientific projects.
Translated abstract:
Fehlerverfolgung ist entscheidend beim Erfolg von Softwareprojekten, bei wissenschaftlichen Anwendungen wird sie wenig eingesetzt. Diese Arbeit vergleicht die Fehlerverfolgungs-Verfahren von zwei wissenschaftlichen und zwei Software-Engineering- Projekten. Dabei zeigten sich deutliche Unterschiede bei deren Dokumentation. Die Dissertation stellt INExPERT vor, ein System für semi-automatische Empfehlungen zur Aufgabenverteilung und demonstriert seine Eignung für wissenschaftliche Projekte.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1231304
Date of submission:
23.09.2014
Oral examination:
02.03.2015
File size:
2629230 bytes
Pages:
107
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20150302-1231304-0-9
Last change:
23.03.2015
 BibTeX