User: Guest  Login
Original title:
Resilienz und Stressempfinden bei Fernstudierenden 
Translated title:
Stress and Resilience among Distance-Learners 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Riedl, Alfred (Prof. Dr.) 
Referee:
Riedl, Alfred (Prof. Dr.); Lewalter, Doris (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
TUM classification:
EDU 730d 
Abstract:
Studierende an Fernhochschulen standen bisher selten im Mittelpunkt stresstheoretischer Forschung, obwohl diese durch die Triangulation bestehend aus Studium, Beruf und Familie besonders mit Belastungssituationen konfrontiert werden. Demgegenüber steht das Konzept der Resilienz, welches das Ziel verfolgt, einen Beitrag zur Gesunderhaltung zu leisten. Als zentrales Ergebnis dieser Arbeit ist zu berichten, dass die Teilnahme an einem Fernstudium einen direkten Zusammenhang zwischen Stress und Resi...    »
 
Translated abstract:
Students of distance-learning institutions have rarely been the focus of research into stress theory, despite the particular strain they face due to the triad of studies, career and family. However, despite widespread availability of counsellors, this is given little attention in the academic consideration of resilience as an aspect of adult education. As a key finding of this study, it must first be reported that participation in distance-learning aims to establish a direct link between stress...    »
 
ISBN:
978-3-631-81966-1 
Oral examination:
31.01.2020 
Last change:
12.06.2020