User: Guest  Login
Original title:
Unterrichtsqualität fallbasierter Seminare im Medizinstudium. Eine Videostudie 
Translated title:
Teaching quality in case-based seminars in medical education. A video study 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Berberat, Pascal (Prof. Dr.) 
Referee:
Berberat, Pascal (Prof. Dr.); Seidel, Christina (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften; MED Medizin 
Keywords:
Fallbasiertes Lernen, Videostudie, Medizinstudium 
Translated keywords:
case-based learning, video study, medical education 
Abstract:
Fallbasierte Lehre als wichtiger Bestandteil medizinischer Studiengänge hat zum Ziel Grundlagenwissen mit praktischem klinischen Handeln zu verknüpfen (Mourad, et al, 2016). Bisher gibt es kaum Untersuchungen dazu, welche tatsächlichen Lehr-Lern-Prozesse und Interaktionen dabei stattfinden, die das Lernen mit Fällen nutzbar machen (Thistlethwaite et al., 2012). Diese Arbeit untersucht fallbasierte Seminare hinsichtlich zentraler Aspekte der Unterrichtsqualität in einem Mixed-Method-Design. Die E...    »
 
Translated abstract:
Case-based learning as an important element of medical education aimes to combine theoretical content knowledge with practical clinical action (Mourad et al., 2016). Prior studies have not offered insights into what teaching and learning looks like or which characteristics make these learning environments useful (Thistlethwaite et al., 2012). In this study, we give insights into case-based seminars regarding aspects of teaching quality using a mixed-methdods design. Findings show that the invest...    »
 
Oral examination:
08.01.2020 
File size:
2674702 bytes 
Pages:
233 
Last change:
16.01.2020