User: Guest  Login
Original title:
Studiengangevaluation und -entwicklung des interdisziplinären Masterstudiengangs Ergonomie - Human Factors Engineering
Translated title:
Evaluation and development of the interdisciplinary Master program Ergonomics - Human Factors Engineering
Author:
Aringer-Walch, Carmen
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.); Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Studiengangentwicklung, Hochschulforschung, Ergonomie, Interessentheorie
Translated keywords:
Ergonomics, Educational Theory of Interest, Development of Master Programs
TUM classification:
TEC 900d
Abstract:
In der Dissertation werden zum einen allgemeine, theoriebasierte Empfehlungen (auf Grundlage der pädagogischen Interessentheorie) für die (Weiter-) Entwicklung interdisziplinärer Studiengänge entwickelt. Zum anderen zeigt die Arbeit konkrete Ansatzpunkte für die Weiterentwicklung des Studiengangs Ergonomie – Human Factors Engineering an der TUM auf. Darüber hinaus erfolgt, auf Grundlage der Analysen und Untersuchungen der Arbeit, eine Einschätzung über die Rolle, Möglichkeiten und Grenzen des QM...     »
Translated abstract:
On the one hand, the dissertation develops general, theory-based recommendations (based on the educational theory of interest) for the (further) development of interdisciplinary study programs. On the other hand, the thesis shows concrete starting points for the further development of the study course Ergonomics - Human Factors Engineering at the TUM. Furthermore, based on the analyses and investigations of the dissertation, an assessment of the role, possibilities and limits of the QM-system in...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1507369
Date of submission:
04.07.2019
Oral examination:
04.02.2020
File size:
5784824 bytes
Pages:
365
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20200204-1507369-1-3
Last change:
11.05.2020
 BibTeX