User: Guest  Login
Original title:
Die Auswirkungen unterschiedlicher Lehransätze auf die schriftlichen M.-C. - Prüfungsergebnisse von Medizinstudenten in den Fachbereichen Allgemeine Pharmakologie und Toxikologie, Allgemeine Pathologie und Biochemie
Original subtitle:
eine hochschulbezogene Analyse zwischen Frühjahr 1994 und Herbst 1999
Translated title:
The impact of different teaching methods to the written M.-C. - Test results of medical students in the areas of General Pharmacolgy and Toxicology, General Pathology and Biochemistry
Translated subtitle:
a university-based analysis between spring 1994 and autumn 1999
Author:
Plötz, Stefanie Julia
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
Hofmann, Franz (Prof. Dr.)
Referee:
Schlegel, Jürgen (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
Keywords:
Medizinstudium, Examensergebnisse, IMPP, Vergleich, Lehrmethoden
Translated keywords:
exam results, impp, teaching methods, medical studies
Abstract:
In der vorliegenden Dissertationsschrift wurden Einflussfaktoren der medizinischen Universitätslehre auf die Ergebnisse, die von Studierenden in den bundeseinheitlichen schriftlichen M.-C. - Prüfungen erzielt wurden, exemplarisch anhand der drei Fachbereiche Allgemeine Pharmakologie und Toxikologie, Biochemie und Allgemeine Pathologie untersucht. Für die Bewertung der durch Befragung und statistische Auswertung erhaltenen Ergebnisse wurden weiterhin auch die Grundlagen und die Ausgestaltung des...     »
Translated abstract:
In this dissertation influential factors of medical teaching to the results achieved by students in the nationwide written multiple choice tests were investigated, using the three general departments of Pharmacology and Toxicology, Biochemistry and General Pathology. For the evaluation of survey and statistical analysis results there was also included the legal framework and the structuring of the German testing system, in particular the Institute of Medical and Pharmaceutical Examination Ques...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=682305
Date of submission:
12.02.2009
Oral examination:
17.06.2009
Pages:
197
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20090617-682305-1-9
Last change:
03.07.2009
 BibTeX