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Original title:
Hochverstärkungsbasierte Regelung nichtlinearer Antriebssysteme
Translated title:
High-Gain-Based Control of Nonlinear Drive Systems
Author:
Schuster, Hans
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Schröder, Dierk (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Referee:
Ilchmann, Achim (Prof. Dr.); Findeisen, Rolf (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik; MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
Keywords:
Nichtlineare Regelung, Nicht-parameterbasierter Regler, Elektrischer Antrieb, Zweimassensystem
Translated keywords:
nonlinear control system, non-identifier-based controller, electrical drive, two-mass system
Abstract:
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit dem Entwurf und der theoretischen Analyse hochverstärkungsbasierter Regler für nichtlineare Antriebssysteme. Es wird eine realitätsnahe Prozessstruktur zugrunde gelegt, die eine elastische Kopplung von Antriebsmaschine und Last beschreibt (Zweimassensystem), unbekannte Parameterwerte zulässt, eine unbekannte nichtlineare Charakteristik aufweist (drehzahlabhängige Reibkennlinie), sowie unbekannte Störungen annimmt (Lastmomente, Messrauschen, Verfälschung d...     »
Translated abstract:
The objective of this thesis is the design and theoretical analysis of high-gain-based controllers for non-linear drive systems. Taken as a basis is a realistic process model which encompasses elastic coupling of drive engine and load (two-mass system), features unknown non-linear characteristic (speed-dependent friction), and allows for unknown parameter values as well as unknown disturbances (load, measurement noise, parasitics by the actuator). The complexity of the plant precludes the corre...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=676490
Date of submission:
22.10.2008
Oral examination:
02.02.2009
Pages:
280
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20081016-676490-1-9
Last change:
09.04.2009
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