User: Guest  Login
Original title:
Efficient Consumer Response Kooperationen zwischen Molkereiunternehmen und dem Lebensmittelhandel
Translated title:
Efficient Consumer Response Cooperations between dairy companies and the food retail
Author:
Obersojer, Thomas
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Prof. Dr. Hannes Weindlmaier
Referee:
Weindlmaier, Hannes (Prof. Dr.); Wildemann, Horst, (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Efficient Consumer Response, Supply Chain Management, Wertschöpfungskette Milch
Translated keywords:
Efficient Consumer Response, Supply Chain Management, Supply Chain of Milk
Abstract:
Die aktuelle Konkurrenzsituation in der Wertschöpfungskette Milch erfordert neben bedingungslosen innerbetrieblichen Optimierungen eine verstärkte zwischenbetriebliche Kooperation der Akteure, um auch in Zukunft nachhaltig erfolgreich zu sein. Das Konzept des Efficient Consumer Response (ECR) gilt in diesem Zusammenhang als geeigneter Ansatz eines Supply Chain Managements in der Konsumgüterwirtschaft. Auf Basis von aufeinander aufbauenden empirischen Untersuchungen wird in dieser Arbeit aufgezei...     »
Translated abstract:
To cope with the high competition within the German supply chain of milk the former isolated management of single firms and the optimization of internal processes should be replaced by a vertical comprehensive management encompassing each member of the supply chain. In this context, Efficient Consumer Response (ECR) is seen as a successful supply chain strategy for the grocery industry. This paper provides an overview, which instruments of the ECR concept are already implemented in dairy compani...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=648525
Last change:
17.01.2012
 BibTeX