User: Guest  Login
Original title:
Multimediale, multicodale, multimodale und interaktive Komponenten in mathematischen Lernumgebungen
Translated title:
Multimedial, multicodal, multimodal and interactive components in mathematical learning environments
Author:
Krummeck, Vanessa
Year:
2008
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Mathematik
Advisor:
Richter-Gebert, Jürgen (Prof. Dr. Dr.)
Referee:
Richter-Gebert, Jürgen (Prof. Dr. Dr.); Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAT Mathematik
Abstract:
Die Begriffe "Multimedia" und "E-Learning" sind Schlagworte moderner Lernkultur. Es gibt jedoch sehr unterschiedliche Auffassungen darüber, was genau darunter zu verstehen ist. Vor dem Hintergrund mathematischer Lernumgebungen werden zunächst Begriffsabgrenzungen gesucht. Dabei fächert sich der Begriffskanon "Multimedia" in fünf Bestandteile auf: Multimedialität, Multicodalität, Multimodalität, Interaktivität und didaktisches Konzept. Die einzelnen Bestandteile werden detailliert diskutiert. Vo...     »
Translated abstract:
The terms "multimedia" and "e-learning" are keywords in a modern learning culture. However, opinions as to exactly what these mean differ greatly. Against the background of mathematical learning environments, a disambiguation of these terms is sought after whereby the term "multimedia" can be divided into five components: multimediality, multicodality, multimodality, interactivity and didactic concept. Each of these components is discussed in detail. In light of this, in a second step a concept...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=635943
Date of submission:
17.12.2007
Oral examination:
18.03.2008
Pages:
467
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20071213-635943-1-7
Last change:
26.03.2008
 BibTeX