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Original title:
Verbrauchereinschätzungen zu sozial nachhaltigem Konsum 
Original subtitle:
Eine Analyse zu Fairtrade-Pflanzen in Deutschland 
Translated title:
Consumer assessments of socially sustainable consumption 
Translated subtitle:
An analysis of fair trade plants in Germany 
Year:
2022 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Management 
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.) 
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Menapace, Luisa (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
sozial nachhaltiger Konsum; Kaufabsicht; Non-Food Produkte 
Translated keywords:
socially sustainable consumption; purchase intention; non-food products 
TUM classification:
WIR 800 
Abstract:
Zur Förderung des pro-sozialen Konsums erschließt die vorliegende Dissertation intrinsische Einflussfaktoren von Konsumierenden zum Kauf von Fairtrade-Schnittrosen. Daten von über 1.200 Blumenkäufer*innen aus Deutschland wurden mittels Online-Umfrage und Conjoint-Analyse empirisch erhoben. Die Ergebnisse tragen zur theoretischen Ergründung der Determinanten eines verantwortungsbewussten Konsums bei und fördern den marketing-orientierten Übergang zu einem sozial nachhaltigeren Konsumverhalten. 
Translated abstract:
The dissertation at hand examines intrinsic influencing factors of consumers for purchasing Fairtrade cut roses, in order to foster pro-social consumption. Data from over 1,200 flower buyers in Germany was collected empirically using an online survey and conjoint analysis. The results contribute to the theoretical exploration of the determinants of responsible consumption and promote the marketing-oriented transition to more socially sustainable consumption behavior. 
Oral examination:
17.10.2022 
File size:
1339127 bytes 
Pages:
98 
Last change:
10.11.2022