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Original title:
The impact of economic agreements and environmental instruments on air transport demand
Original subtitle:
Empirical policy analysis with structural gravity models
Translated title:
Die Auswirkungen von Wirtschaftsabkommen und umweltökonomischen Instrumenten auf die Luftverkehrsnachfrage
Translated subtitle:
Eine empirische Politikanalyse mit strukturellen Gravitationsmodellen
Author:
Oesingmann, Katrin
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Advisor:
Moog, Martin (Prof. Dr.)
Referee:
Moog, Martin (Prof. Dr.); Schwenen, Sebastian (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
FOR 640
Abstract:
This thesis empirically analyzes the impacts of economic agreements and environmental policies on air transport demand by applying different structural gravity models and estimating them with PPML. Firstly, the results show that so far, airfreight has not been able to benefit from economic trade agreements. Second, this thesis shows that until 2018 the EU ETS has had no significant demand-reducing effect on air passenger flows.
Translated abstract:
In dieser Arbeit werden die Auswirkungen von Wirtschaftsabkommen und umweltpolitischer Maßnahmen auf die Luftverkehrsnachfrage empirisch analysiert, indem verschiedene strukturelle Gravitationsmodelle angewendet und mit PPML geschätzt werden. Erstens zeigen die Ergebnisse, dass die Luftfracht bisher nicht von wirtschaftlichen Handelsabkommen profitieren konnte. Zweitens zeigt sich, dass das EU ETS bis 2018 keinen signifikanten Effekt auf die Fluggastströme hatte
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1647434
Date of submission:
04.04.2022
Oral examination:
01.09.2022
File size:
2718821 bytes
Pages:
145
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20220901-1647434-1-1
Last change:
26.09.2022
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