User: Guest  Login
Original title:
Consumer response to personalized price promotions for food products
Translated title:
Verbraucherreaktion auf personalisierte Preisnachlässe für Lebensmittel
Author:
Nguyen, Thi Thuy Minh
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Roosen, Jutta (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
LAN 051; OEK 740
Abstract:
This thesis examines how consumers respond to personalized price promotion (PPP) for healthier foods. Evidence was collected from a literature review, a laboratory and a field experiment. The findings show PPP has greater behavioral and dietary effects the than the untargeted approach and underline the salience of attitudinal factors in determining promotional responses. This thesis sets a groundwork for developing personalized price interventions as an instrument to tackle obesity.
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht wie Verbraucher auf personalisierte Preisnachlässe (PPP) für Lebensmittel reagieren. Dazu wurden eine Literaturrecherche, ein Labor- und Feldexperiment durchgeführt. Im Vergleich zum nicht-personalisierten Ansatz hat PPP größere Effekte auf die Lebensmittelauswahl. Die Ergebnisse betonen die Bedeutung von Einstellungsfaktoren bei Reaktionen auf Preisnachlässe. Diese Dissertation legt die Grundlage für die Entwicklung von PPP für gesündere Lebensmittel.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1622013
Date of submission:
01.10.2021
Oral examination:
07.02.2022
File size:
5585793 bytes
Pages:
162
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20220207-1622013-1-4
Last change:
20.04.2022
 BibTeX