User: Guest  Login
Original title:
Essays on Product Design and Consumer Behavior 
Translated title:
Essays über Produktdesign und Verbraucherverhalten 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Fuchs, Christoph (Prof. Dr.) 
Referee:
Fuchs, Christoph (Prof. Dr.); Puntoni, Stefano (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
TUM classification:
WIR 800 
Abstract:
Product design has been recognized to be a strategic asset for companies to gain competitive advantage. While existing research has mostly focused on how companies design products, marketing scholars called for more research on how consumers react to product design. This dissertation investigates how product design can affect consumer behavior with a focus on specific elements of a product design (i.e., logo prominence) and specific product categories (i.e., performance products and upcycled pro...    »
 
Translated abstract:
Produktdesign kann Unternehmen als strategischer Wettbewerbsvorteil dienen. Während sich die bisherige Forschung stark darauf konzentriert hat, wie Unternehmen Produkte entwerfen, fordern Marketing Wissenschaftler mehr Forschung darüber, wie Verbraucher auf Produktdesign reagieren. Diese Dissertation untersucht, wie Produktdesign das Verbraucherverhalten beeinflussen kann, mit Schwerpunkt auf bestimmte Elemente des Produktdesigns (d.h. Hervorhebung des Markenlogos) sowie auf bestimmte Produktkat...    »
 
Oral examination:
03.03.2021 
File size:
1468503 bytes 
Pages:
145 
Last change:
24.03.2021