User: Guest  Login
Original title:
Fan Centricity in European Soccer
Translated title:
Fanzentrierung im Europäischen Fußball
Author:
Kampen-Schmidt, Siemen Heinz
Year:
2025
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Medicine and Health
Institution:
Lehrstuhl für Sport- und Gesundheitsmanagement (Prof. Königstorfer)
Advisor:
Königstorfer, Jörg (Prof. Dr.)
Referee:
Königstorfer, Jörg (Prof. Dr.); Hartmann, Jochen (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
SPO 570
Abstract:
Commercialization in European soccer has changed club-fan relationships. Fans are key stakeholders, offering, for example, opportunities for funding and co-creation of value. Therefore, many clubs have integrated fan centricity into their strategic goals. The dissertation aims to (i) conceptualize fan-centricity, (ii) explore the construct’s impact on stakeholders, and (iii) examine the effects of discrepancies between publicly portrayed and perceived fan-centricity. Inductive-deductive content...     »
Translated abstract:
Durch die Kommerzialisierung im Fußball in Europa haben sich Klub-Fan-Beziehungen verändert. Fans sind wichtige Stakeholder, die Möglichkeiten der Finanzierung und der Co-Kreation von Wert bieten. Deshalb definieren viele Klubs Fanzentrierung als strategisches Ziel. Die Dissertation zielt darauf ab, (i) Fanzentrierung zu konzeptualisieren, (ii) Auswirkungen des Konstrukts auf Stakeholder zu erfassen und (iii) Effekte von Diskrepanzen zwischen öffentlich dargestellter und wahrgenommener Fanzentri...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1754187
Date of submission:
23.09.2024
Oral examination:
02.04.2025
File size:
1625038 bytes
Pages:
122
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:bvb:91-diss-20250402-1754187-0-4
Last change:
19.05.2025
 BibTeX