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Original title:
Entwicklung, Umsetzung und Bewertung gendersensibler MINT-Lehr-Lernprozesse in Schule und Universität
Translated title:
Development, implementation and evaluation of gender-sensitive MINT teaching and learning processes at school and university
Author:
Schneider, Wolfram
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Ihsen, Susanne (Prof. Dr.)
Referee:
Ihsen, Susanne (Prof. Dr.); Nerdel, Claudia (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
SOZ 450d
Abstract:
Bildungsinstitutionen in Deutschland haben die Zielprinzipien der individuellen Förderung und Chancengerechtigkeit. Dies bedeutet die Bereitstellung und Implementierung zielgruppengerechter Lehr-Lernprozesse in Schule und Hochschule. Für beide Institutionen werden in der Dissertation die Entwicklung, Umsetzung und Wirksamkeit von gender- und diversitysensiblen Lehr-Lernprozessen aufgezeigt und diskutiert. Es wird demonstriert und wissenschaftlich unterlegt, wie es möglich ist, das Selbstkonzept...     »
Translated abstract:
Educational institutions in Germany set the objective principles of individual development and equal opportunities. Therefore the provision and implementation of target group oriented teaching and learning processes at school and university. For both institutions, the development, implementation and effectiveness of gender- and diversity sensible teaching and learning processes are shown and discussed in the thesis. It is shown and scientifically monitored how it is possible, to increase the sel...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1200797
Date of submission:
09.04.2014
Oral examination:
14.07.2014
File size:
4001535 bytes
Pages:
374
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140714-1200797-0-6
Last change:
06.10.2014
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