Richter-Gebert, Jürgen (Prof. Dr.); Mercat, Christian (Prof. Dr.); Greuel, Gert-Martin (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Language:
en
Subject group:
MAT Mathematik
TUM classification:
MAT 500d
Abstract:
A computational model is introduced, which abstracts and idealizes computers with access to fragment shaders. While the set of functions computable by this model remains the same, the running times can be drastically reduced through parallelization compared to conventional models. Some of the algorithms designed for the model can be approximated using fragment shaders. With an automatic transcompilation scheme, fragment shader programs can be generated automatically from a description in a high-level language.
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A computational model is introduced, which abstracts and idealizes computers with access to fragment shaders. While the set of functions computable by this model remains the same, the running times can be drastically reduced through parallelization compared to conventional models. Some of the algorithms designed for the model can be approximated using fragment shaders. With an automatic transcompilation scheme, fragment shader programs can be generated automatically from a description in a high-...
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Translated abstract:
In dieser Arbeit wird ein Rechenmodell, das Computer mit Zugriff zu Fragment Shader abstrahiert und idealisiert, eingeführt. Zwar bleibt der Umfang der durch dieses Modell berechenbarer Funktionen gleich, jedoch können die Laufzeiten durch Parallelisierung im Vergleich zu herkömmlichen Modellen drastisch verkürzt werden. Einige der für das Modell entworfenen Algorithmen lassen sich mithilfe von Fragment Shadern approximieren. In einer Hochsprache beschriebene Algorithmen werden automatisiert in Fragment Shader Programme übersetzt.
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In dieser Arbeit wird ein Rechenmodell, das Computer mit Zugriff zu Fragment Shader abstrahiert und idealisiert, eingeführt. Zwar bleibt der Umfang der durch dieses Modell berechenbarer Funktionen gleich, jedoch können die Laufzeiten durch Parallelisierung im Vergleich zu herkömmlichen Modellen drastisch verkürzt werden. Einige der für das Modell entworfenen Algorithmen lassen sich mithilfe von Fragment Shadern approximieren. In einer Hochsprache beschriebene Algorithmen werden automatisiert in...
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