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Original title:
Explicit Isogeometric B-Rep Analysis for Nonlinear Dynamic Crash Simulations
Original subtitle:
Integrating Design and Analysis by Means of Trimmed Multi-Patch Shell Structures
Translated title:
Explizite Isogeometrische B-Rep Analyse für Nichtlineare Dynamische Crashsimulationen
Translated subtitle:
Integration von Konstruktion und Simulation Mittels Getrimmter Mehrflächiger Schalenstrukturen
Author:
Leidinger, Lukas
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Bletzinger, Kai-Uwe (Prof. Dr.); Bischoff, Manfred (Prof. Dr. habil.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; MTA Technische Mechanik, Technische Thermodynamik, Technische Akustik; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
CAD/CAE integration, Crash, Vehicle safety, Explicit dynamics, Finite Element Analysis (FEA), Isogeometric Analysis (IGA), Isogeometric B-Rep Analysis (IBRA), Trimmed NURBS shells, Weak penalty coupling, LS-DYNA
Translated keywords:
CAD/CAE Integration, Crash, Fahrzeugsicherheit, Explizite Dynamik, Finite Elemente Analyse (FEA), Isogeometrische Analyse (IGA), Isogeometrische B-Rep Analyse (IBRA), Getrimmte NURBS-Schalen, Schwache Penalty-Kopplung, LS-DYNA
TUM classification:
BAU 005d
Abstract:
This thesis aims at integrating vehicle safety design and analysis through Explicit IBRA, the extension of Isogeometric B-Rep Analysis (IBRA) to explicit dynamics and shear deformable shells. It introduces novel coupling elements, studies the effects of trimming and penalty coupling on the time step, and presents stabilization and local selective mass scaling methods. It shows the possibility to perform accurate, efficient and robust explicit dynamic (crash) analyses on trimmed multi-patch NURBS...     »
Translated abstract:
Ziel dieser Arbeit ist die Integration von Konstruktion und Simulation im Entwicklungsprozess der Fahrzeugsicherheit mittels Explicit IBRA, der Erweiterung der Isogeometrischen B-Rep Analyse (IBRA) auf explizite Dynamik und schubweiche Schalen. Sie führt neuartige Kopplungselemente ein, untersucht die Effekte von Trimmung und Penalty-Kopplung auf den Zeitschritt, und präsentiert Stabilisierungs- und Massenskalierungsmethoden. Sie zeigt die Möglichkeit zur Durchführung akkurater, effizienter und...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1542623
Date of submission:
07.04.2020
Oral examination:
25.09.2020
File size:
62620462 bytes
Pages:
195
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20200925-1542623-1-6
Last change:
04.12.2020
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