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Original title:
Modelling, Control and Post-Fault Operation of Dual Three-phase Drives for Airborne Wind Energy 
Translated title:
Modellierung, Regelung und Betrieb im Fehlerfall von doppelt drei-phasigen elektrischen Antriebssystemen für Flugwindkraftanalgen 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Hackl, Christoph M. (Prof. Dr.) 
Referee:
Hackl, Christoph M. (Prof. Dr.); Hamacher, Thomas (Prof. Dr.); Abdel-Khalik, Ayman (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft 
TUM classification:
ERG 730d 
Abstract:
This thesis proposes the utilization of DT interior permanent magnet synchronous machines. Compared to the available body of literature, the main contributions of the carried-out work are: (i) identifying the machine non-linearities; (ii) modeling and simulating the machine dynamics; (iii) efficient operation coupled with a zero steady-state error current regulator; and (iv) deriving a post-fault optimization without exceeding the machine ratings (i.e. currents and voltages). Experimental res...    »
 
Translated abstract:
In dieser Arbeit wird die Verwendung einer doppelt drei-phasigen permanenterregten Synchronmaschine mit vergrabenen Magneten für Flugwindkraftanlagen vorgeschlagen. Die Hauptbeiträge sind (i) Identifikation der Maschinen-Nichtlinearitäten; (ii) Modellierung und Simulation der Maschinendynamik; (iii) verlustminimaler Betrieb und asymptotisch genaue Stromregelung; und (iv) Entwicklung einer optimierten Betriebsstrategie im Fehlerfall unter Berücksichtigung der Maschinennenngrößen. Alle Beiträge...    »
 
Oral examination:
09.07.2019 
File size:
12744298 bytes 
Pages:
148 
Last change:
12.08.2019