User: Guest  Login
Original title:
The Interplay of Teacher Judgment Accuracies and Student Characteristics in Classroom Discourse 
Translated title:
Das Zusammenspiel von Urteilsakkuratheiten von Lehrkräften und Schülercharakteristika im Unterrichtsgespräch 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.) 
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Holzberger, Doris (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
TUM classification:
EDU 640d 
Abstract:
Student characteristics and accurate judgments of these play a central role in the context of classroom discourse. In Study I, multilevel analyses showed that student self-concept was predictive of classroom discourse patterns and adaptive teacher questioning behavior was found for students with lower pre-achievement. A Case Study of three teachers who participated in the Dialogic Video Cycle showed that students with initially low self-concept of ability benefited from the changes in classroom...    »
 
Translated abstract:
Im Unterrichtsgespräch spielen Schülercharateristika und deren akkurate Einschätzung eine zentrale Rolle. Studie I zeigt, ein adaptives Frageverhalten für Schüler mit geringerem Vorwissen und unterstreicht die Bedeutung des Fähigkeitsselbstkonzepts für das Unterrichtsgespräch. Eine Fallstudie von drei am Dialogischen Videozirkel teilnehmenden Lehrkräften zeigte, dass SchülerInnen mit anfänglich geringerem Fähigkeitsselbstkonzept von den Veränderungen im Unterrichtsgespräch profitierten. Die Akku...    »
 
Oral examination:
24.07.2019 
File size:
1932958 bytes 
Pages:
141 
Last change:
08.08.2019