User: Guest  Login
Original title:
Classification and Promotion of High-Achieving Students
Original subtitle:
A Multidimensional Perspective on their Characteristics and Needs in Inclusive Education
Translated title:
Klassifikation und Förderung leistungsstarker Schüler*innen
Translated subtitle:
Eine mehrdimensionale Perspektive auf ihre Merkmale und Bedürfnisse in der inklusiven Bildung
Author:
Ziernwald, Lisa Marie
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Referee:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.); Stöger, Heidrun (Prof. Dr.); Lewalter-Manhart, Doris (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 000; PSY 000
Abstract:
The classification of high-achieving students and their promotion is a crucial educational task that serves the individual and the society. This dissertation suggests that high-achieving students are heterogeneous regarding their achievement and motivational-affective characteristics and can be assigned to different subgroups. Further, differentiated instruction is a promising promotion approach for high-achieving students in inclusive educational settings. However, barriers to successful implem...     »
Translated abstract:
Die Klassifikation leistungsstarker Schüler*innen und deren Förderung ist eine zentrale Bildungsaufgabe, die dem Individuum und der Gesellschaft dient. Diese Dissertation zeigt, dass leistungsstarke Schüler*innen hinsichtlich ihrer Leistung und motivational-affektiven Merkmale heterogen sind und verschiedenen Subgruppen zugeordnet werden können. Ferner ist differenzierter Unterricht ein vielversprechender Förderansatz für leistungsstarke Schüler*innen in inklusiven Bildungskontexten. Allerdings...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1691022
Date of submission:
16.11.2022
Oral examination:
14.02.2023
File size:
4063600 bytes
Pages:
109
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230214-1691022-1-8
Last change:
24.03.2023
 BibTeX