User: Guest  Login
Less Searchfields
Simple search
Original title:
Investigating preschoolers’ active and ecological learning with novel non-verbal paradigms
Translated title:
Aktive und ökologische Lernkompetenzen von Vorschulkindern: Eine empirische Untersuchung unter Verwendung neuartiger, non-verbaler Suchaufgaben
Author:
Swaboda, Nora
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Ruggeri, Azzurra (Prof. Dr.)
Referee:
Ruggeri, Azzurra (Prof. Dr.); Meder, Björn (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PSY Psychologie
Keywords:
active learning, cognitive development, information search
Translated keywords:
aktives Lernen, kognitive Entwicklung, Informationssuche
TUM classification:
PSY 000
Abstract:
This dissertation investigates the active learning strategies of preschoolers using a range of novel, age-appropriate, non-verbal exploration tasks. Its results show that, under the right conditions, children as young as 3 can search for information efficiently and adaptively, and thus add to the growing body of literature demonstrating that young children are skilled active learners. The results also highlight the need for age-appropriate paradigms to gain a comprehensive picture of children’s...     »
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht die aktiven Lernstrategien von Vorschulkindern anhand einer Reihe von neuartigen, altersgerechten und nonverbalen Suchaufgaben. Die Ergebnisse zeigen, dass bereits 3-Jährige unter den richtigen Bedingungen effizient und flexibel nach Informationen suchen, und ergänzen somit frühere Studien, die zeigen, dass Kinder bereits in jungem Alter wirksame aktive Lernstrategien besitzen. Außerdem unterstreichen sie, dass ein umfassendes Bild sich entwickelnder kindlicher Lern...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1663567
Date of submission:
30.09.2022
Oral examination:
20.06.2023
File size:
794597 bytes
Pages:
63
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230620-1663567-1-0
Last change:
14.07.2023
 BibTeX