User: Guest  Login
Original title:
STEM education for sustainability
Original subtitle:
An integrated and place-based pedagogical approach
Translated title:
MINT-Bildung für Nachhaltigkeit
Translated subtitle:
Ein integrierter und ortsbezogener pädagogischer Ansatz
Author:
Bascopé Julio, Martin
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Referee:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.); Fischer, Frank (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
STEM Education; Sustainability; Indigenous contexts; Place-based Education
Translated keywords:
MINT-Bildung; Nachhaltigkeit; indigene Kontexte; ortsbezogene Bildung
TUM classification:
EDU 510
Abstract:
Education for Sustainability is of crucial importance nowadays and traditional educational settings need to adapt to the new challenges of the XXI century. This dissertation is situated at the intersection of this topic with STEM education and presents a framework based on international evidence and empirical research conducted in the south of Chile. It presents a framework on STEM Education for Sustainability (STEM4S) projects for children from ages 4 to 10, with a special emphasis on education...     »
Translated abstract:
Bildung für nachhaltige Entwicklung ist in heutiger Zeit von entscheidender Bedeutung und auch der traditionelle Unterricht muss sich dieser neuen Herausforderung des XXI. Jahrhunderts stellen. Die vorliegende Dissertation greift das Thema auf, wobei sie an der Schnittstelle zur MINT-Bildung angesiedelt ist. Sie umfasst einen Überblick über den internationalen Stand der Forschung und eigene empirische Untersuchungen, die im Süden Chiles durchgeführt wurden. Sie stellt einen Rahmen für die Umsetz...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1650273
Date of submission:
30.05.2022
Oral examination:
19.10.2022
File size:
616991 bytes
Pages:
46
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20221019-1650273-1-4
Last change:
16.12.2022
 BibTeX