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Original title:
Crossing the Rubicon: The Process of Study Choice and its Determinants
Translated title:
Den Rubikon überqueren: Der Studienwahlprozess und seine Einflussfaktoren
Author:
Reinhold, Sarah
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.)
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Bannert, Maria (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 000
Abstract:
The present dissertation explored the study choice process and its determinants school, generational status, and gender. A systematic review showed that schools are generally influential for the study choice process and pointed out challenges for future research in that area such as a need for longitudinal investigations. A quantitative exploration reproduced stereotypically gendered study choice processes but did not find generational status to be significantly influential.
Translated abstract:
Die vorliegende Dissertation untersuchte den Studienwahlprozess und seine Determinanten Schule, Generationenstatus und Geschlecht. Ein systematisches Review zeigte, dass Schulen generell einen Einfluss auf den Studienwahlprozess haben, und wies auf Herausforderungen für zukünftige Forschung in diesem Bereich hin, wie etwa den Bedarf an Längsschnittuntersuchungen. Eine quantitative Untersuchung reproduzierte stereotyp geschlechtsspezifische Studienwahlprozesse, fand aber keinen signifikanten Einf...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1703006
Date of submission:
05.04.2023
Oral examination:
13.07.2023
File size:
935894 bytes
Pages:
63
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230713-1703006-1-4
Last change:
29.09.2023
 BibTeX