User: Guest  Login
Document type:
Masterarbeit
Author(s):
Hande Melis Altunay
Title:
Depth or Breadth? How do elementary school children explore information actively?
Translated title:
Tiefe oder Breite? Wie erkunden Grundschulkinder aktiv Informationen?
Abstract:
From an early age on, children possess an intrinsic curiosity toward their environment, they explore and search for information to make sense of the world. This exploration is often driven by their curiosity toward new information. Even though they are naturally active learners and explorers, research shows that they express it less and less as they start with formal education. To understand school-age children’s exploration behavior driven by their curiosity, we assessed them in a self-directed...     »
Translated abstract:
Aus frühester Kindheit an besitzen Kinder eine angeborene Neugier gegenüber ihrer Umwelt. Sie erkunden und suchen nach Informationen, um die Welt zu verstehen. Diese Erkundung wird oft von ihrer Neugier gegenüber neuen Informationen angetrieben. Obwohl sie natürliche aktive Lernende und Erkunder sind, zeigt die Forschung, dass sie dies weniger und weniger ausdrücken, sobald sie mit der formalen Bildung beginnen. Um das erkundende Verhalten von Schulkindern, das von ihrer Neugier angetrieben wird...     »
Keywords:
Exploration, Curiosity, Learning, In-depth learning, In-breadth learning
Subject:
EDU Erziehungswissenschaften
Advisor:
Ruggeri, Azzurra (Prof. Dr. Dr.)
Date of acceptation:
30.09.2022
Year:
2022
Language:
en
Language from translation:
de
University:
Technische Universität München
Faculty:
TUM School of Social Sciences and Technology
 BibTeX