User: Guest  Login
Original title:
Scaffolding Self-Regulated Learning with Advanced Learning Technologies
Original subtitle:
Laying the Groundwork and Testing Effects of Personalized Scaffolds
Translated title:
Selbstreguliertes Lernen mit fortschrittlichen Lerntechnologien fördern
Translated subtitle:
Setzen der Grundlage und Testen der Effekte von personalisierten Scaffolds
Author:
Lim, Lyn Jiapei
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Bannert, Maria (Prof. Dr.)
Referee:
Bannert, Maria (Prof. Dr.); Seidel, Christina (Prof. Dr.); Azevedo, Roger (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
PSY Psychologie
Keywords:
self-regulated-learning, advanced learning technology, scaffolds, artificial intelligence
Translated keywords:
Selbstreguliertes Lernen, fortschrittliche Lerntechnologie, scaffolds, künstliche Intelligenz
TUM classification:
EDU 660
Abstract:
The key to lifelong learning is the ability to regulate one’s learning well, but learners may need support in doing so, especially in online learning settings. This dissertation contributes with insights to further development of self-regulated learning (SRL) support using advanced learning technologies. Findings from two empirical studies highlight the importance of the deeper investigation into learning processes through both measurement and analysis approaches and provides greater understandi...     »
Translated abstract:
Der Schlüssel zu lebenslangem Lernen liegt in der Fähigkeit, das eigene Lernen zu regulieren (SRL). Lernende benötigen hierbei Unterstützung, besonders in Online-Lernumgebungen. Diese Dissertation trägt mit ihren Erkenntnissen zur weiteren Entwicklung der Unterstützung des SRL durch fortschrittliche Lerntechnologien bei. Die Ergebnisse zeigen die Bedeutung einer tieferen Untersuchung von Lernprozessen durch Mess- und Analyseansätze und liefern ein besseres Verständnis für die Implementierung und...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1691349
Date of submission:
18.11.2022
Oral examination:
15.03.2023
File size:
1423956 bytes
Pages:
77
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230315-1691349-1-0
Last change:
03.04.2023
 BibTeX