User: Guest  Login
Original title:
Active and ecological learning to navigate the social world
Translated title:
Aktives und ökologisches Lernen in der sozialen Welt
Author:
De Simone, Costanza
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Ruggeri, Azzura (Prof. Dr.)
Referee:
Ruggeri, Azzura (Prof. Dr.); Meder, Björn (Prof. Dr.); Baumert, Anna-Julietta (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften; PSY Psychologie
TUM classification:
EDU 640
Abstract:
The aim of this doctoral project was to assess children's developing ability to reason about the informativeness of their sources. In particular, it examined the extent to which children rely on such inferences to learn new information across two projects, reflecting information search at different stages of development: question asking in childhood and web search in adolescence.
Translated abstract:
Ziel dieses Promotionsprojekts war es, nachzuvollziehen, wie sich bei Kindern die Fähigkeit entwickelt, ihre Informationsquellen zu beurteilen und einzuschätzen. Insbesondere wurde untersucht, inwieweit sich Kinder auf Schlussfolgerungen verlassen, um neue Informationen zu erlernen. Dies geschah in zwei Projekten, die die Informationssuche in unterschiedlichen Entwicklungsstadien untersuchen: das Fragenstellen in der Kindheit und die Websuche in der Adoleszenz.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1610196
Date of submission:
27.04.2021
Oral examination:
29.09.2021
File size:
13326352 bytes
Pages:
128
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210929-1610196-1-1
Last change:
18.11.2021
 BibTeX