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Original title:
Resilienz und Stressempfinden bei Fernstudierenden
Translated title:
Stress and Resilience among Distance-Learners
Author:
Paul, Carolin
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Riedl, Alfred (Prof. Dr.)
Referee:
Riedl, Alfred (Prof. Dr.); Lewalter, Doris (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 730d
Abstract:
Studierende an Fernhochschulen standen bisher selten im Mittelpunkt stresstheoretischer Forschung, obwohl diese durch die Triangulation bestehend aus Studium, Beruf und Familie besonders mit Belastungssituationen konfrontiert werden. Demgegenüber steht das Konzept der Resilienz, welches das Ziel verfolgt, einen Beitrag zur Gesunderhaltung zu leisten. Als zentrales Ergebnis dieser Arbeit ist zu berichten, dass die Teilnahme an einem Fernstudium einen direkten Zusammenhang zwischen Stress und Resi...     »
Translated abstract:
Students of distance-learning institutions have rarely been the focus of research into stress theory, despite the particular strain they face due to the triad of studies, career and family. However, despite widespread availability of counsellors, this is given little attention in the academic consideration of resilience as an aspect of adult education. As a key finding of this study, it must first be reported that participation in distance-learning aims to establish a direct link between stress...     »
ISBN:
978-3-631-81966-1
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1537472
Date of submission:
09.10.2019
Oral examination:
31.01.2020
Last change:
12.06.2020
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