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Original title:
Beitrag zur wirklichkeitsnahen Beschreibung von Rissen in Eisenbahnschienenfüßen
Translated title:
Contribution to the realistic description of cracks in the feet of railway rails
Author:
Pessel, Senta
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Mensinger, Martin (Prof. Dr.)
Referee:
Mensinger, Martin (Prof. Dr.); Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Krafft, Frank (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
TUM classification:
BAU 500d; BAU 340d
Abstract:
Materialparameter der Stähle aus Eisenbahnschienenfüßen werden bestimmt (Zugfestigkeit, Bruchzähigkeit, Rissfortschrittsgeschwindigkeit). Eine bruchmechanische Modellierung des Schienenfußes wird durchgeführt. Diese wird durch den Vergleich mit Großversuchen kalibriert. Dabei stehen die Schienenfußmitte und der Schienenfußrand im Mittelpunkt. Anhand von Modellrechnungen können Parameter identifiziert werden, die für eine Rissausbreitung im Schienenfuß besonders förderlich sind.
Translated abstract:
Material parameters of the feet of railway rails are determined (tensile tests, fracture toughness and rate of crack propagation ). A fracture mechanical model of the rail foot ist determined. By comparison with large-scale tests this model is calibrated. In particular, the center of the rail foot and the edge of the rail foot are in the center of attention. By means of model calculations parameters which are particularly important to crack propagation in the rail foot are determined.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1535963
Date of submission:
05.02.2020
Oral examination:
05.11.2020
File size:
14368085 bytes
Pages:
151
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20201105-1535963-1-6
Last change:
14.12.2020
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