User: Guest  Login
Original title:
Heuristics in Service Operations Management
Translated title:
Heuristiken im Service Operations Management
Author:
Schäfer, Fabian
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Advisor:
Hübner, Alexander (Prof. Dr.)
Referee:
Hübner, Alexander (Prof. Dr.); Thielen, Clemens (Prof. Dr.); Brunner, Jens (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
UMW Umweltschutz und Gesundheitsingenieurwesen; WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 778d; UMW 030d
Abstract:
This doctoral thesis deals with the application of operation research methods in practice. With two cooperation companies from the service sector (retailing and healthcare), three practice-relevant decision problems are jointly elicited and defined. Subsequently, the planning problems are transferred into mathematical problems and solved with the help of optimal and/or heuristic methods. The status quo of the companies could be significantly improved for all the problems dealt with.
Translated abstract:
Diese Doktorarbeit beschäftigt sich mit der Anwendung von Operation Research Methoden in der Praxis. Mit zwei Kooperationsunternehmen aus dem Dienstleistungssektor (Einzelhandel und Gesundheitswesen) werden drei praxisrelevante Planungsprobleme gemeinsam eruiert und definiert. In weiterer Folge werden die Entscheidungsmodelle in mathematische Probleme transferiert und mit Hilfe von optimalen und/oder heuristischen Verfahren gelöst. Bei allen behandelten Problemstellungen konnte der bei den Unter...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1523335
Date of submission:
17.02.2020
Oral examination:
14.07.2020
File size:
5781897 bytes
Pages:
192
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20200714-1523335-1-7
Last change:
27.07.2020
 BibTeX