User: Guest  Login
Original title:
Omni-channel Assortment Planning and Store Operations
Translated title:
Omni-channel Sortimentsplanung und Filialbetrieb
Author:
Hense, Jonas
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Advisor:
Hübner, Alexander (Prof. Dr.)
Referee:
Hübner, Alexander (Prof. Dr.); Thielen, Clemens (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Omni-channel, Assortment Planning, Inventory Management, Store operations
Translated keywords:
Omni-channel, Sortimentsplanung, Bestandsmanagement, Filialbetrieb
TUM classification:
WIR 778; UMW 030
Abstract:
The thesis addresses new challenges in omni-channel retailing, a business model that describes the integration of e-commerce and bricks-and-mortar stores. Novel OC concepts emerge that particularly impact assortment planning and store operations. In this dissertation, these areas of research are addressed as assortments are optimized across channels, demand effects are analytically examined, and challenges, solution approaches, and imperative research fields for store operations are laid out.
Translated abstract:
Die Dissertation befasst sich mit neuen Herausforderungen im Bereich Omni-Channel, einem Geschäftsmodell, das E-Commerce und stationären Handel integriert. OC-Konzepte wirken sich insbesondere auf die Sortimentsplanung und den operationellen Filialbetrieb von Einzelhändlern aus. Um dieser Entwicklung Rechnung zu tragen, werden Sortimente kanalübergreifend optimiert, Nachfrageeffekte analysiert und Herausforderungen, Lösungsansätze und weitere Forschungsfelder für den Filialbetrieb aufgezeigt.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1625347
Date of submission:
19.10.2021
Oral examination:
25.03.2022
File size:
2129036 bytes
Pages:
209
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20220325-1625347-1-7
Last change:
17.05.2022
 BibTeX