User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Stürmer, K.; Seidel, T.; Müller, K.; Häusler, J.; Cortina, K.
What s in the eye of preservice teachers while instructing? An eye-tracking study about attention processes in different teaching situations
Zeitschrift für Erziehungswissenschaften
2017
20
75-92

More ...

Seidel, T.; Thiel, F.
Standards und Trends der videobasierten Lehr- Lernforschung
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
1-21

More ...

Böheim, R.; Möhringer, J.
Sachtexte richtig verstehen - Förderung von Lesestrategien im Biologieunterricht, Beitrag Z.4
1-24
Unterrichts-Materialien Biologie Sek. I
Dr. Josef Raabe Verlags-GmbH
2017

More ...

Wolter, I.; Seidel, T.
Kompetent und beliebt? Der Zusammenhang von Kompetenzen und Selbstkonzepten in Mathematik und Lesen mit der wahrgenommenen Beliebtheit bei Peers
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
387-404

More ...

Seidel, T.; Schindler, A.-K.
Klassenführung
Handwörterbuch Pädagogische Psychologie
J. Sparfeldt ; S. Buch ; D. Rost
Beltz
2017

More ...

Seidel, T.; Stürmer, K.; Prenzel, M.; Jahn, G.; Schäfer, S.
Investigating pre-service teachers´ professional vision within university-based teacher education
93-109
Competence assessment in education. Research, models and instruments
D. Leutner ; J. Fleischer ; J. Grünkorn ; E. Klieme
Springer
2017

More ...

Karing, C.; Seidel, T.
Förderung diagnostischer Kompetenz
201-203
Diagnostische Kompetenz von Lehrkräften
A. Südkamp, & A.-K. Praetorius
Waxmann
2017

More ...

Seidel, T.; Knogler, M.; Mok, S.; Hetmanek, A.; Bauer, J.; Vogel, F.; Lankes, E.-M.
Forschung fördert (Lehrer)Bildung. Das Clearing House Unterricht
Journal für LehrerInnenbildung
2017
17
3
23-38

More ...

Stürmer, K.; Seidel, T.
Connecting generic peadagogical knowledge with practice
137-149
Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession
S. Guerriero
OECD
2017

More ...

Stürmer, K.; Seidel, T.
A Standardized Approach for measuring Teachers´ Professional Vision: The Observer Research Tool
Teacher Noticing: Bridging and Broadening Perspektives, Contexts, and Frameworks
E. Schack ; M. Fisher ; J. Wilhelm
Springer
2017