User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Obersteiner, A.;Van Hoof, J.;Verschaffel, L.;Van Dooren, W.
Who can escape the natural number bias in rational number tasks? A study involving students and experts
British Journal of Psychology
2016
107
3
537–555

More ...

Obersteiner, A.; Tumpek, C.
Measuring fraction comparison strategies with eye-tracking
ZDM Mathematics Education
2016
48
3
255-266

More ...

Obersteiner, A.;Marupudi, V.; Alibali, M. W.
How benchmarks affect the natural number bias and strategy use in fraction comparison
Proceedings of the 40th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2016

More ...

Obersteiner, A.; Bernhard, M.; Reiss, K.
Strategien bei der Analyse von Vierfeldertafeln in der Grundschule: Die Rolle von Intuition und Bias
Beiträge zum Mathematikunterricht 2016
Universitätsbibliothek Dortmund
2016

More ...

Obersteiner, A.
What does brain activation tell us about numerical congruity and salience? Commentary on Stavy, Babai, and Kallai (2016)
Zeitschrift für Psychologie
2016
224
309-310

More ...

Obersteiner, Andreas
The persistence of the natural number bias beyond lower secondary school.
Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
PME
2016

More ...

Seidel, T.; Reiss, K.; Bauer, J.; Bannert, M.; Blasini, B.; Hubwieser, P.; Jurik, V.; Knogler, M.; Lewalter, D.; Nerdel, C.; Riedl, A.; Schindler, C.
Kompetenzorientierte und evidenzbasierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung: Didaktische Weiterentwicklungen im Projekt Teach@TUM
Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung
2016
34
230-242

More ...

Seidel, T.;Reinhold, S.;Holzberger, D.;Mok, S. Y.;Schiepe-Tiska, A.;Reiss, K.
Wie gelingen MINT-Schulen?
Waxmann
2016

More ...

Schiepe-Tiska, A.;Simm, I.;Schmidtner, S.
Motivationale Orientierungen, Selbstbilder und Berufserwartungen in den Naturwissenschaften
133-175
PISA 2015. Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation
Reiss, K.;Sälzer, C.;Schiepe-Tiska, A.;Klieme, E.;Köller, O.
Waxmann
2016

More ...

Schiepe-Tiska, A.;Schmidtner, S.;Müller, K.;Heine, J.;Lüdtke, O.;Neumann, K.
Naturwissenschaftlicher Unterricht in Deutschland
99-132
PISA 2015. Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation
Reiss, K.;Sälzer, C.;Schiepe-Tiska, A.;Klieme, E.;Köller, O.
Waxmann
2016