Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Strohmaier, A.; Schiepe-Tiska, A.; Müller, F.; Reiss, K.
Mathematical reading patterns - The influence of self-concept and situational context
Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA)
2017

Mehr ...

Obersteiner, A.; Hofreiter, V.
Do we have a sense for irrational numbers?
Journal of Numerical Cognition
2017
2
3
170-189

Mehr ...

Jahnke, H. N.; Biehler, R.; Bikner-Ahsbahs, A.; Gellert, U.; Greefrath, G.; Hefendehl-Hebeker, L.; Krummheuer, G.; Leuders, T.; Nührenbörger, M.; Obersteiner, A.
German-speaking traditions in mathematics education research
Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education
Springer
2017

Mehr ...

Ioannidou, O.; Georgiou, D.; Obersteiner, A.; Bas, N. D.; Mieslinger, C.
Do Prospective Teachers Care about PISA Studies? A Pilot Study among University Students in Germany
International Education Studies
2017
10
5
26-35

Mehr ...

Grabner, R.; Obersteiner, A.; De Smedt, B.; Vogel, S.; Aster, M.; Leikin, R.; Nuerk, H.-C.
Mathematics Education and Neuroscience
Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education
Springer, Cham
2017

Mehr ...

Zehner, F.; Weis, M.; Vogel, F.; Leutner, D.; Reiss, K.
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015: Befundhöhepunkte rund um Deutschland
2017

Mehr ...

Kuger, S.; Klieme, E.; Lüdtke, O.; Schiepe-Tiska, A.; Reiss, K.
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe: Zur Validität von Schülerbefragungen in Schulleistungsstudien
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
S2
61-98

Mehr ...

Schwaighofer, M. ;Vogel, F. ;Kollar, I. ;Ufer, S. ;Strohmaier, A. ;Terwedow, I. ;Ottinger, S. ;Reiss, K. ;Fischer, F.
How to combine collaboration scripts and heuristic worked examples to foster mathematical argumentation – when working memory matters
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning
2017
12
3
281-305

Mehr ...

Terrasi-Haufe, E.; Baumann, B.; Riedl, A.
Berufsvorbereitung und - ausbildung
Jugendhilfe
2017
55
2
150-155

Mehr ...

Strohmaier, A.; Kulla, S.; Schiepe-Tiska, A.; Johnson, A.; Reiss, K.
Hautleitfähigkeit als Indikator für Kontexteffekte in mathematischen Anforderungssituationen
Beiträge zum Mathematikunterricht 2017
In I. f. Potsdam
WTM-Verlag
2017