Moser, Stephanie;Zumbach, Joerg;Deibl, InesThe effect of metacognitive training and prompting on learning success in simulation-based physics learningScience Education20171016944-967
Geyer, C. & Lewalter, D. Entscheidung für Schulklassenbesuche in Museen – Die Sicht der Lehrkräfte189-191Schnittstelle Museum SchuleE. Wagner & M. DreykornMünchen2017
Lewalter, D. & Schwan, S.Wissenschaftskommunikation in naturwissenschaftlich-technischen Museen aus psychologischer SichtPsychologische Rundschau2017683182-187
Lewalter, D., Moser, S., Muff, A. & Thurner, T. ). Grenzen digitalen Lernens in der Polizeiausbildung – Erfahrungen mit der Methode „Flipped Classroom“ bei der Bayerischen BereitschaftspolizeiKriminalistik20177112772-776
Strohmaier, Anselm; Schiepe-Tiska, Anja; Müller, Fabian; Reiss, KristinaMathematical reading patterns - The influence of self-concept and situational contextAnnual Meeting of the American Educational Research Association (AERA)2017
Schwaighofer, Matthias;Vogel, Freydis;Kollar, Ingo;Ufer, Stefan;Strohmaier, Anselm;Terwedow, Ilka;Ottinger, Sarah;Reiss, Kristina;Fischer, FrankHow to combine collaboration scripts and heuristic worked examples to foster mathematical argumentation - when working memory mattersInternational Journal of Computer-Supported Collaborative Learning201783
Reiss, K;Obersteiner, AKompetenzmodelle und Bildungsstandards: Mathematikleistung messen, beschreiben und fördern66-79Handbuch Rechenschwäche A. Fritz, S. Schmidt & G. Ricken (Hrsg.)Beltz2017
Obersteiner, A;Reiss, KInterventionsstudien zur Förderung numerischer Basiskompetenzen rechenschwacher Kinder-ein Überblick über theoretische Grundlegungen und Förderansätze308-322Handbuch RechenschwächeA. Fritz, S. Schmidt & G. Ricken (Hrsg.)Beltz2017
Obersteiner, Andreas;Hofreiter, VeronikaDo we have a sense for irrational numbers?Journal of Numerical Cognition201723170-189
Ioannidou, Olga;Georgiou, Despoina;Obersteiner, Andreas;Bas, Nilüfer Deniz;Mieslinger, ChristineDo Prospective Teachers Care about PISA Studies? A Pilot Study among University Students in GermanyInternational Education Studies201710526-35