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Dokumenttyp:
Konferenzbeitrag 
Art des Konferenzbeitrags:
Vortrag / Präsentation 
Autor(en):
Willem Garre, Tobias Pflumm, Manfred Hajek 
Titel:
Enhanced Efficiency and Flight Envelope by Variable Main Rotor Speed For Different Helicopter Configurations 
Abstract:
Today, most rotorcraft are operated at constant rotor speeds. Recent studies show that a variable rotor speed increases the efficiency and extends the flight envelope of rotorcraft [1]–[3]. With a variable rotor speed, rotorcraft can be developed and optimized for a whole operational design range rather than a specific design point. Funded by the German Aviation Research Program (LuFo V-2) and the Austrian Research Program TAKE OFF, the project VARI-SPEED intends to give answers about the a...    »
 
Stichworte:
Vari-Speed 
Dewey-Dezimalklassifikation:
620 Ingenieurwissenschaften 
Kongress- / Buchtitel:
European Rotorcraft Forum 
Ausrichter der Konferenz:
3AF 
Datum der Konferenz:
07.09.2016 
Publikationsdatum:
07.09.2016 
Jahr:
2016 
Quartal:
3. Quartal 
Jahr / Monat:
2016-09 
Monat:
Sep 
Seiten:
13 
Sprache:
en 
Semester:
SS 16 
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Hubschraubertechnologie 
Eingabe:
18.09.2016 
Letzte Änderung:
18.09.2016