User: Guest  Login
Original title:
Coordinated Electric Vehicle Charging in Residential and Highway Environments 
Translated title:
Koordiniertes Laden von Elektrofahrzeugen im privaten Bereich und auf Autobahnen 
Year:
2016 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Jacobsen, Hans-Arno (Prof. Dr.); 
Referee:
Jacobsen, Hans-Arno (Prof. Dr.); Andersen, Anders (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; ERG Energietechnik, Energiewirtschaft; VER Technik der Verkehrsmittel 
TUM classification:
WIR 523d 
Abstract:
Electric vehicles (EVs) could contribute towards the reduction of CO2 emissions and the integration of renewable energies. To do so, efficient and applicable control mechanisms need to be in place and a critical mass of EVs needs to be available. The proposed Vehicle-Originating-Signals approach controls the charging behavior of EVs for supporting the power grid. The second approach allows EVs to plan charging stops on a highway while minimizing travel time and therefore addresses some of the ne...    »
 
Translated abstract:
Elektrofahrzeuge (EF) können zur Reduzierung der CO2-Emission und zur Integration erneuerbarer Energien beitragen. Dafür müssen effiziente Steuerungsmechanismen und einen große Anzahl von EF vorhanden sein. Die entwickelte Vehicle-Originating-Signals-Methode steuert das Batterieladeverhalten von EF zur Unterstützung des Stromnetzes. Die zweite entwickelte Methode, der intelligente Disposition von EF, steuert das Wiederaufladen der Fahrzeuge entlang einer Autobahnroute und wirkt somit den negativ...    »
 
Oral examination:
04.10.2016 
File size:
6312757 bytes 
Pages:
155 
Last change:
25.10.2016