User: Guest  Login
Original title:
Relevance of Visitors’ Personal Context for Learning Outcomes in a Science Museum 
Original subtitle:
Visit Motivation, Text Comprehension and Attitude Change 
Translated title:
Relevanz des Persönlichen Hintergrundes der BesucherInnen für Lernerfolge in einem Naturwissenschaftlichen Museum 
Translated subtitle:
Besuchsmotivation, Textverständnis und Einstellungsänderung 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Lewalter-Manhart, Doris (Prof. Dr.) 
Referee:
Lewalter-Manhart, Doris (Prof. Dr.); Schwan, Stephan (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
Keywords:
science museum visitors, visit motivation, text comprehension, attitude change 
Translated keywords:
MuseumsbesucherInnen, Besuchsmotivation, Textverständnis, Einstellungsänderung 
Abstract:
A central purpose of science museums is to increase visitors’ understanding of the principles, processes and products of science and to help visitors form opinions on various topics. In order to understand and predict museum learning, insight into visitors’ personal context is pivotal. This thesis deals with the relevance of visitors’ personal background for learning outcomes in a science museum. A main focus lies on visit motivation as a central, driving part of visitors’ background. Text compr...    »
 
Translated abstract:
Zentrales Ziel naturwissenschaftlicher Museen ist es, das Verständnis für wissenschaftliche Prinzipien, Prozesse und Produkte sowie die Meinungsbildung der Besucher zu fördern. Um das Lernen im Museum zu verstehen und vorhersagen zu können, ist es erforderlich, Einblicke in den persönlichen Kontext der BesucherInnen zu bekommen. Diese Dissertation beschäftigt sich mit der Relevanz des Hintergrundes der BesucherInnen für Lernerfolge in einem naturwissenschaftlichen Museum. Ein Schwerpunkt liegt a...    »
 
Oral examination:
19.12.2018 
File size:
811406 bytes 
Pages:
48 
Last change:
25.01.2019