User: Guest  Login
Original title:
Inklusion an beruflichen Schulen – Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen von angehenden Lehrkräften im internationalen Vergleich 
Translated title:
Inclusion on vocational schools – Attitudes and self-efficacy of pre-service teachers in an international comparison 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Nerdel, Claudia (Prof. Dr.) 
Referee:
Nerdel, Claudia (Prof. Dr.); Schwab, Susanne (Prof. Dr.); Riedl, Alfred (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
Keywords:
Inklusion, Lehrerbildung, Einstellungen, Selbstwirksamkeit, Berufliche Schulen 
Translated keywords:
inclusion, teacher education, attitudes, self-efficacy, vocational schools 
TUM classification:
EDU 760d; EDU 750d 
Abstract:
Inklusion an beruflichen Schulen ist eine Innovation, die alle Beteiligten mit neuen Aufgaben konfrontiert. Zunehmend haben Lehrkräfte Lernumgebungen für gemeinsames Lernen für Schüler und Schülerinnen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf zu schaffen. Diese Dissertation berichtet von drei Studien, die unter Einsatz von quantitativen Forschungsinstrumenten in internationalen und nationalen Vergleichen die Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen von angehenden Berufsschullehrkräft...    »
 
Translated abstract:
Inclusion in vocational schools is an innovation that presents all parties involved with new challenges. Increasingly, teachers must provide learning environments for collaborative study for students with and without special needs. This dissertation reports on three studies of pre-service vocational teachers’ attitudes and self-efficacy in this regard making national and international comparisons of teacher education on inclusion using quantitative instruments. Limitations and recommendations fo...    »
 
Oral examination:
17.09.2018 
File size:
903327 bytes 
Pages:
96 
Last change:
24.09.2018