User: Guest  Login
Document type:
Masterarbeit 
Author(s):
Heidemann, Julia Denise 
Title:
Wertebildung im Mathematikunterricht am Beispiel einer Unterrichtsstunde zur Gerechtigkeit 
Translated title:
Ethical Values Education during Mathematics Classes, Using a Lesson about Fairness As an Example 
Abstract:
Im Zentrum dieser Arbeit steht eine Unterrichtseinheit in Form einer Stationenarbeit im Fach Mathematik, in der der Wert der Gerechtigkeit thematisiert wird. Da den Schülerinnen und Schülern auch im Alltag oft das Problem begegnet, etwas gerecht aufteilen zu müssen, wurde sich hier für das Lehrplankapitel Bruchrechnen entschieden, das in der sechsten Klasse behandelt wird (ISB, 2018). Diese Unterrichtssequenz war vertikal verknüpft mit dem Fach Wirtschaft und Recht, da das vorherrschende Wi...    »
 
Translated abstract:
The focus of this work is on a lesson in the form of a station work in the mathematics classes, in which the value of justice is thematised. As the students also often encounter the problem of having to divide something fairly in their everyday lives, it was decided for the curriculum chapter on fraction calculation, which is located in the sixth grade (ISB, 2018). This sequence of lessons was vertically linked to the subject of economics and law, because the prevailing economic system has great...    »
 
Subject:
EDU Erziehungswissenschaften 
DDC:
370 Bildung und Erziehung; 510 Mathematik 
Advisor:
Wildgans-Lang, Angelika 
Referee:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.) 
Year:
2019 
Pages:
80 
Language:
de 
Language from translation:
en 
University:
Technische Universität München 
Faculty:
Fakultät TUM School of Education