Semiclassical Dynamics and Magnetic Weyl Calculus
Semiklassische Dynamik und magnetischer Weyl-Kalkül
Lein, Maximilian
Fakultät für Mathematik
Spohn, Herbert (Prof. Dr.)
Spohn, Herbert (Prof. Dr.); Purice, Radu (Prof. Dr.); Teufel, Stefan (Prof. Dr.)
MAT Mathematik
mathematical physics, quantization, Weyl calculus, magnetic fields, pseudodifferential operators, adiabatic limit
mathematische Physik, Quantisierung, Weyl-Kalkül, Magnetfeld, Pseudodifferentialoperatoren, adiabatischer Limes
Weyl quantization and related semiclassical techniques can be used to study conduction properties of crystalline solids subjected to slowly-varying, external electromagnetic fields. The case where the external magnetic field is constant, is not covered by existing theory as proofs involving usual Weyl calculus break down. This is the regime of the so-called quantum Hall effect where quantization of transverse conductance is observed. To rigorously derive semiclassical equations of motion, one ne...     »