The macrophyte vegetation of running waters in the North-East of Italy: a study of the influence of morphological variables and chemical parameters on the aquatic plant community
Die Makrophytenvegetation des Fliessgewässers in Nord-Ost Italien: eine Untersuchung über den Einfluss der morphologischen Variablen und der chemischen Parametern auf die Wasserpflanzengesellschaft
Fabris, Margherita
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Melzer, Arnulf (Prof. Dr.); Ghetti, Pier Francesco (Prof.)
Ghetti, Pier Francesco (Prof.); Huber, Wilfried (Prof. Dr.); Melzer, Arnulf (Prof. Dr.); Rossetti Giampaolo (Prof.)
BIO Biowissenschaften
macrophytes, running waters, Italy, environmental variables, nutrients
Makrophyten, Fliessgewässer, Italien, Umweltvariabeln, Nährstoffe
The WFD requires the assessment of the running waters based on various biotic elements, one of them being macrophytes. In Italy there is no official bioindication method based on aquatic vegetation and the data about it are still few. The present work focuses on the relationships between macrophyte biocenosis and environmental variables of the river ecosystem, in order to understand which are the most important factors, in determining the presence and kind of aquatic plant community. The dete...     »