Observing and Interpreting Complex Human Activities in Everyday Environments
Beobachten und Erkennen komplexer menschlicher Aktivitäten in Alltagsumgebungen
Bandouch, Jan
Fakultät für Informatik
Beetz, Michael (Prof., Ph.D.)
Beetz, Michael (Prof., Ph.D.); Jenkins, Odest Chadwicke (Prof., Ph.D.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
human motion capture, pose tracking, hierarchical particle filter, human model, activity recognition
menschliche Bewegungen, Bewegungsverfolgung, Ganzkörpertracking, Menschmodell, Aktivitätserkennung, hierarchischer Partikelfilter
In this thesis we developed a system for observing and interpreting complex human activities to enable novel interactive application scenarios e.g. in robotics. We describe the design, implementation and empirical evaluation of unintrusive methods for human fullbody motion capture. Our system is accurate and reliable even in the case of occlusions, object manipulations or interactions with the environment or another person. This is achieved by combining an anthropometric human model with novel h...     »